Service
Het team van Huisartsenpraktijk de Haas zet zich elke dag in om u zo goed mogelijk te kunnen ondersteunen bij uw gezondheid. Wij hebben een goede samenwerking met verschillende zorginstellingen in de regio en binnen de praktijk is een breed zorgaanbod. Naast de dagelijkse spreekuren is er op dinsdag en donderdag een spreekuur van 7.00 tot 8.00 uur bij de huisarts.  Op het assistentespreekuur kunt u terecht voor verscheidene zaken zoals wondbehandeling, hechtingen verwijderen, oren uitspuiten, wratten behandelen, uitstrijkjes etc. U kunt voor de chronische diabtes- en longzorg terecht op het spreekuur van de praktijkondersteuner.

Contact
Telefoonnummer: 072–5113193
Email: info@huisartsdehaas.nl
Huisartsenpraktijk de Haas
Geert Groteplein 28a
1813 BM Alkmaar

SPOED
Tussen 08.00 en 17.00 uur belt u met 072–5113193 + keuze 1
Na 17.00 uur en in het weekend belt u met de huisartsenpost op telefoonnummer 072-5180618

Bereikbaarheid   
Maandag tot vrijdag is de praktijk geopend van 8:00-17:00. Voor spoed belt u tussen 08.00 en 17.00 uur met 072–5113193 + keuze 1. Na 17.00 uur en in het weekend belt u met de huisartsenpost op telefoonnummer 072-5180618.

Wanneer u Huisartsenpraktijk de Haas belt krijgt u automatisch een keuzemenu te horen. Voor het maken van een afspraak kunt u ’s ochtends bellen tussen 08.00 en 11.00 uur.

Hieronder volgt een uitleg van het keuzemenu:
Keuze 1: medische spoed
Keuze 2: aanvragen van herhaalrecepten
Keuze 3: doktersassistente
Keuze 4: intercollegiaal overleg

Bij het maken van een afspraak zal de assistente vragen naar de reden, dit is om een inschatting te kunnen maken van de urgentie en de tijd die ingepland moet worden.
Voor minder urgente zaken kunt u ook mailen naar assistente@huisartsdehaas.nl

Heeft u nog vragen over onze dienstverlening en bereikbaarheid dan kunt u een mail sturen naar info@huisartspraktijkdehaas.nl of bellen met een van de assistenten.

Wij streven ernaar om email met een werkdag te beantwoorden, door drukte kan het momenteel een aantal werkdagen duren voordat u reactie krijgt.

Patientenportaal
In het patientenportaal kunt u zelf een afspraak maken of een herhaalrecept aanvragen. Als u voor het eerst op het portaal komt dan kunt u een account aanmaken. Het portaal is niet bedoeld voor spoedvragen.

Klachtenregelement
De medewerkers van huisartsenpraktijk de haas zetten zich in om samen met u aan uw gezondheid te werken, toch kunnen er dingen gebeuren die deze relatie verstoren. U bent ontevreden, u zit met een klacht.  Probeer eerst in een persoonlijk gesprek met uw arts het probleem te bespreken en op te lossen. In veel gevallen kan zo een gesprek heel verhelderend zijn voor beide partijen en kan de arts en zijn organisatie leren van uw feedback. Geef bij het aanvragen van dit gesprek aan dat u een klacht wilt bespreken met uw arts en dat u daar wat meer tijd voor wilt reserveren. Uw klacht wordt hiermee vaak op een voor u bevredigende manier opgelost.  Lukt dit niet, dan brengen wij u in contact met onze onafhankelijke klachtenfunctionaris. U krijgt een gesprek met de klachtenfunctionaris. Deze vangt u met uw klacht als het ware op en. U kunt bij hem of haar terecht met uw vragen, u krijgt advies en zo nodig hulp bij het schriftelijk formuleren van de klacht. Veel klachten kunnen opgelost worden in een gesprek waar een onpartijdige bemiddelaar aan tafel zit. Komt u er ondanks de bemiddelingsgesprekken niet uit, dan ondersteunt de klachtenfunctionaris u bij een eventuele volgende stap. Uw klacht wordt dan een geschil.  Voor ons volledige klachtenregelement kunt u hier terecht.