Service
Ons team zet zich elke dag in om u zo goed mogelijk te ondersteunen bij uw gezondheid. Wij hebben een goede samenwerking met verschillende zorginstellingen in de regio en binnen onze praktijk is een breed zorgaanbod.

Spreekuren
Naast het dagelijkse spreekuur bij de huisarts is er op dinsdag en donderdag een extra spreekuur van 7.00 tot 8.00 uur.

Bij de assistente kunt u op het spreekuur terecht voor onder andere wondbehandeling, hechtingen verwijderen, oren uitspuiten, wratten behandelen, uitstrijkjes etc.

U kunt voor chronische diabetes- en longzorg op maandag en woensdag terecht op het spreekuur van de praktijkondersteuner.

Contact
Huisartsenpraktijk de Haas
Geert Groteplein 28a
1813 BM Alkmaar

Telefoonnummer: 072–5113193
Fax: 072-5208808
Email assistente: assistente@huisartsdehaas.nl (LET OP: géén medisch-inhoudelijke vragen)

SPOED
Op werkdagen tussen 08.00 en 17.00 uur belt u de praktijk: 072–5113193, keuze 1
Buiten onze openingstijden belt u voor SPOED de huisartsenpost: 072-5180618

Bereikbaarheid 
Maandag tot en met vrijdag is de praktijk telefonisch bereikbaar van 8:00 tot 17:00 uur.
Voor het maken van een afspraak belt u tussen 8.00 en 11.00 uur.

De assistente vraagt u naar de reden voor uw afspraak. Dit doet zij om een zo goed mogelijke inschatting te maken van de urgentie en de tijd die de dokter nodig heeft om u te zien.

Voor het maken van een afspraak en voor eenvoudige medische vragen kunt u 24 uur per dag gebruik maken van uw persoonlijke patiëntenportaal die wij aanbieden via Mijn Zorg online.

Patiëntenportaal via Uw Zorg online
In uw persoonlijke omgeving op ons portaal via Uw Zorg online kunt u veel zelf regelen. Een afspraak inplannen, herhaalrecepten aanvragen en uw dossier inkijken behoren tot de mogelijkheden.

En middels een e-consult kunt u een eenvoudige medische vraag stellen. Wij streven om uiterlijk de volgende werkdag een e-consult te beantwoorden.

Voor Uw Zorg online heeft u een persoonlijk account nodig. Nadat u uw persoonlijke account heeft aangemaakt moeten wij in verband met de privacywetgeving uw identiteit vaststellen. Hierdoor kan het een aantal dagen duren voordat uw account actief is en u gebruik kunt maken van uw persoonlijke portaal.

  •  Het portaal is niet bedoeld voor spoed en/of complexe medische vragen.
  • Het portaal is persoonlijk. U kunt met uw eigen account géén afspraak maken voor een ander. Ook niet voor bijvoorbeeld uw partner of een inwonend kind.

Uw persoonlijke patiëntenportaal via Uw Zorg online is toegankelijk via de knop ‘Patiëntenportaal‘ op onze website en via de ‘Uw Zorg online app’. Deze app kunt u downloaden via www.uwzorgonline.nl.

HIER vindt u de handleiding voor het portaal. Deze geeft u meer informatie over registratie, de portaalwebsite, de zorg app. Taalinstellingen en overige functionaliteiten.

Patientenportaal (doorkliklink)

Privacy
Uw privacy is voor ons heel belangrijk, hoe wij met uw persoonsgegevens en privacy omgaan binnen de huisartsenpraktijk leest u hier.

Onze website kent geen contactformulier en wij verzamelen derhalve geen cookies.

Klachtenreglement
De medewerkers van huisartsenpraktijk de haas zetten zich in om samen met u aan uw gezondheid te werken, toch kunnen er dingen gebeuren die deze relatie verstoren. U bent ontevreden, u zit met een klacht.  Probeer eerst in een persoonlijk gesprek met uw arts het probleem te bespreken en op te lossen. In veel gevallen kan zo een gesprek heel verhelderend zijn voor beide partijen en kan de arts en zijn organisatie leren van uw feedback. Geef bij het aanvragen van dit gesprek aan dat u een klacht wilt bespreken met uw arts en dat u daar wat meer tijd voor wilt reserveren. Uw klacht wordt hiermee vaak op een voor u bevredigende manier opgelost.  Lukt dit niet, dan brengen wij u in contact met onze onafhankelijke klachtenfunctionaris. U krijgt een gesprek met de klachtenfunctionaris. Deze vangt u met uw klacht als het ware op en. U kunt bij hem of haar terecht met uw vragen, u krijgt advies en zo nodig hulp bij het schriftelijk formuleren van de klacht. Veel klachten kunnen opgelost worden in een gesprek waar een onpartijdige bemiddelaar aan tafel zit. Komt u er ondanks de bemiddelingsgesprekken niet uit, dan ondersteunt de klachtenfunctionaris u bij een eventuele volgende stap. Uw klacht wordt dan een geschil. Voor ons volledige klachtenreglement kunt u hier terecht.